Zachodniopomorska wiosna, część 3- Sarbinowo, Mielno

Dzień 4 (2 kwietnia)

Dzisiejszy dzień nie zapowiada się ciekawie. Wychodzę na balkon, patrzę na zachmurzone i ponure miasto i czuję chłód. Zastanawialiśmy się wczoraj z Wojtkiem nad spacerem na zachód do Chłopów i Sarbinowa, ale dzisiejsza pogoda krzyżuje nam plany. Decydujemy jednak, że nie będziemy siedzieć w pokoju i jedziemy busem do Sarbinowa.

Sarbinowo

Sarbinowo to wieś letniskowa w północno-zachodniej Polsce, położona 7 km na zachód od Mielna. Położona nad Morzem Bałtyckim, na Wybrzeżu Słowińskim.
W Sarbinowie warto przespacerować się nadmorską promenadą i podziwiać piękno przyrody. Wieś nie słynie z ciekawych zabytków, ale każdy turysta na pewno zauważy kościół parafialny pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny. Ten obiekt z wysoką wieżą zbudowany został w 1856 r. na planie ośmiokąta.

Wycieczkę zaczynamy od małego dworca. Tuż obok jest wyjście na promenadę i kierujemy się w tę stronę.

Dochodzimy do końca promenady i wychodzimy na plażę. Widać po zdjęciach, że jest bardzo zimno i wieje wiatr.

Szybko wychodzimy z plaży. Wojtek rozmawia przez telefon, a ja fotografuję przydrożne rośliny.

Teraz nadszedł czas na kościół.

Później spacerujemy jeszcze chwilę bez konkretnego celu. W związku z tym, że miejscowość nie jest duża, spacer nie jest długi.

Przed powrotem do Mielna zachodzimy do kawiarni się ogrzać. W tym samym czasie zaczyna padać deszcz…

Ok. 13:30 wracamy do Mielna do kwatery. Czekamy aż przestanie padać, a potem wychodzimy na dokładny spacer po mieście.

Mielno

Mielno to miasto w północno-zachodniej Polsce w województwie zachodniopomorskim, w powiecie koszalińskim, siedziba gminy Mielno. Położone nad Morzem Bałtyckim i jeziorem Jamno, na Wybrzeżu Słowińskim. W Mielnie warto przespacerować się piękną promenadą, przejść się głównym deptakiem, zobaczyć pomniki jelenia i morsa. Trzeba zwrócić uwagę na wille i inne zabytkowe budynki. Koniecznie trzeba przespacerować się brzegiem jeziora.

Spacer zaczynamy od napełnienia brzuchów w klimatycznym barze.

Wychodzimy na główny deptak i idziemy w stronę morza. Przy samym wyjściu na plażę stoi pomnik morsa. Widoczny na zdjęciu za morsem mostek to fragment nadmorskiej promenady.

Schodzę na plażę. Fotografuję charakterystyczny biały budynek.

Wracam do Wojtka, który czekał na schodach. Teraz łapię w kadrach także słynną nadmorską promenadę.

Schodzimy z promenady i wchodzimy na ulicę 1 Maja- ulicę na której znajduje się wiele willi. Zaglądam jeszcze przez obiektyw na ulicę Nadbrzeżną.

Pensjonaty i wille w Mielnie pochodzą z końca XIX i pocz. XX w. Mają secesyjne i eklektyczne dekoracje. Kadry z ulicy 1 Maja:

Co jeszcze warto zobaczyć w Mielnie:

• “Park Hotel” z początków XX wieku, skrzyżowanie dzisiejszych ulic Bolesława Chrobrego i 1 Maja:

• Gotycki kościół Przemienienia Pańskiego (XV w.)

• Ścieżka przyrodniczo- edukacyjna, Gimnazjum im. Marka Kotańskiego , ul. Lechitów 23

• Mieleńska fontanna, ul. Kościuszki

• Ulica Kościuszki

• Pomnik jelenia. Historia o jeleniu zaczyna się w okresie międzywojennym, kiedy to jeden z mieszkańców Mielna po wyjątkowo udanym polowaniu postanowił ufundować pomnik.

• Willa przy ulicy Chrobrego 18

• Ciekawe hotele

To już prawie wszystkie zdjęcia z dzisiejszego spaceru. Wieczorem tak jak i poprzedniego dnia wychodzimy na plażę, by obejrzeć zachód słońca. Dziś się niestety zawiedliśmy, bo przez tę dzisiejszą beznadziejną pogodę żadnego ciekawego zjawiska nie zobaczyliśmy. Zrobiło się po prostu ciemno.

Dzień 5 (3 kwietnia)

Pogoda się nie poprawiła. Przynajmniej nie jest nam tak bardzo żal, że dziś wracamy do Olsztyna. Spacerujemy po raz ostatni brzegiem morza i uciekamy przed falami. Jest bardzo mgliście i ponuro.
Obserwujemy nowo wybudowane bloki (część jest jeszcze w budowie) nad samym morzem. Kto by chciał tu zamieszkać? Ja chętnie i tak samo chętnie powrócę do Mielna. Nie spodziewałam się, że tak mi się tu spodoba.