Kętrzyn, Sztynort, Mikołajki, część 1

Warmii i Mazur nigdy dosyć. Uwielbiam jeździć po tych terenach. Tym razem wraz z rodzicami przejeżdżaliśmy przez naprawdę piękne zakątki. Podczas jazdy widziałam tyle ładnych nadjeziornych miejscowości, że chciałoby się zajechać do każdej.

Zwiedzimy dokładniej Kętrzyn, Sztynort i Mikołajki. Podróż zaczęliśmy od Reszla, gdyż w tamtejszym szpitalu leży moja babcia i można powiedzieć, że to dzięki niej cała ta wycieczka 🙂 Porobiłam trochę nowych zdjęć i zajrzałam w kilka nowych zakątków. Zaktualizowałam post o Reszlu:
link

Następny kierunek wyprawy to Kętrzyn, ale po drodze zajechaliśmy do Świętej Lipki, aby zjeść obiad i zajść na chwilę do kościoła. Chwilę przed 14 ruszyliśmy już bezpośrednio do Kętrzyna.

Kętrzyn

Miasto położone w pięknym zakątku Polski- na Warmii i Mazurach. Dobra baza wypadowa do zwiedzenia okolic, a także dobre miejsce do wypoczynku i rekreacji. Miejscowość słynie z Zamku Krzyżackiego, jednak ma dużo więcej do zaoferowania. Warto chociaż na chwilę tu zajrzeć.

W Kętrzynie spędziliśmy tylko lekko ponad godzinę. Nie zdążyliśmy niestety pójść nad jezioro Kętrzyńskie. Mam nadzieję, że jeszcze tu kiedyś zajrzę.

Zostawiliśmy samochód przy kościele św. Jerzego i stąd zaczęliśmy nasz spacer. Pokażę teraz atrakcje Kętrzyna oraz co warto zwiedzić i zobaczyć w Kętrzynie w takiej kolejności, jakiej spacerowaliśmy.

• parafialny kościół św. Jerzego

• przykościelny skwer im. Jana Pawła II

• ciekawy sklep wędkarski, ul. Zamkowa

• Kaplica baptystów

• Zamek Krzyżacki

• Pomnik pomordowanych

• widok spod zamku na kościół św. Jerzego

• Budynek właściciela młyna

• Starostwo Powiatowe

• Skwer im. Arno Holza

• Mury obronne z XIV wieku

• ulice w centrum miasta

Na koniec nieco inny kadr:

W zwiedzaniu pomogła mi strona internetowa z mapką i opisem miejsc wartych odwiedzenia w Kętrzynie: http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/search,1,-1,-1,964710,-1,-1,-1.html

Z Kętrzyna kierujemy się do Sztynortu. Kierowałam tatę korzystając z gps na komórce. Gps poprowadził nas pewną “krótszą” trasą, która w rzeczywistości wydłużyła nam nieco czas jazdy. Ale było warto! Po prawej stronie mieliśmy piękny widok na jezioro. Droga była piaszczysta i jechaliśmy po niej około 50 km/h, więc jak na tego rodzaju drogę bardzo szybko. Nie było w ogóle dziur.